Meet hívás és az Üzleti email: info@blackpanther.hu

Válasz és kiegészítés a GVH-nak!

blackPanther Projekt Általános, Cikkek, Oktatás, Sajtóhír Válasz és kiegészítés a GVH-nak!

Általános Cikkek Oktatás Sajtóhír

Válasz és kiegészítés a GVH-nak!

Szerző: Adminisztrátor

Frissítve:
2023.03.13:  Panasz előkészítés az EU bizottságnak (felhívás)
2023.02.23 : Sajnos nem kellett sokat várnunk egy referencia-cikkre ami igazolja a korrupciós aggályainkat:

  1. https://www.szeretlekmagyarorszag.hu/hirek/36-millio-euros-magyar-iskolai-tamogatas-visszafizeteset-javasolja-az-olaf/
  2. https://korrupcioinfo.hu/az-ellopott-oktatasi-reform

Mint ahogy az előző cikkünkben és a Facebook-on oldalainkon is feltüntettük, a GVH nyilvántartásba vette az előző nyílt levelünkben megfogalmazott panaszt, és 2023 február 18.-án hivatalos válasz is érkezett tőlük, amelyre most újra nyílt levél formájában válaszolunk, hogy mindenki követni tudja az eseményeket.

A GVH válaszából a érzékelhető, hogy nem volt elég világos számukra, hogy mi nem iskolákat mószerolunk be, hanem az egész oktatási rendszert érintő problémát vázoltunk fel, ezért most egy kiegészítéssel éltünk.

Tisztelt Hölgyem, Tisztelt GVH! 

2023 február 16. kelt válaszlevelében kifogásolták, hogy nem jelöltünk meg konkrét iskolát ahol a panaszolt „jogsértések” megtörténtek. És ennek az oka az – ahogy a nyílt levél formájában megfogalmazott panaszban le is írtuk –, hogy ez nem egy iskolát, hanem az egész globális oktatási rendszert érinti. Egyszerűbb lenne azt leírni, hogy épp melyeket nem…  Szabályozás nélkül, az épp nem érintett iskolák helyzete is csak átmenti!

Megjegyezném, hogy az alább leírt okok, csak egy kis töredékei a kialakult helyzetnek, a pontos felméréshez nekünk is szabad bejárásra lenne szükségünk az iskolai rendszerbe, de úgy gondolom, hogy ezen tények ellenőrzéséhez, felméréséhez a hatóságoknak van meg a megfelelő eszközük. 

De tovább mennék, hogy több évtizednyi tapasztalati háttérrel segítsem a munkájukat!

A versenysemlegesség elve a fenntartó, KLIK/NISZ/KIFÜ, így a Kormány által sérül első lépcsőben – elsősorban a szabályozatlanság miatt –, az alábbi tények szerint, melyek az elmúlt több mint 20-30 évben a szemünk (az önök szeme) előtt zajlott:

  1. Az első pontban lefektetném azt a tényt, hogy: maga a közoktatás az egyik olyan potenciális hely, ahol NINCS semmilyen szükség a Microsoft termékek jelenlétére. Egyszerűen felesleges, mert az oktatást tökéletesen le lehet vezényelni anélkül, hogy bármilyen Microsoft terméket elindítanánk. A korrupció fenntartásán kívül, semmi sem indokolja a Microsoft termékeinek jelenlétét, és dominanciáját a közoktatásban, mert szöveget szerkeszteni, táblázatot készíteni, képet rajzolni vagy festeni, prezentációt csinálni, mappákat, fájlokat szerkeszteni, létrehozni, stb, stb, kiválóan lehet bármilyen Microsoft termék nélkül is. Ergo az utolsó elköltött fillérért is kár volt, amit az elmúlt 30 évben erre költöttek, ideértve az oktatási anyagokat amelyekben csak Microsoft termékről van szó. Az amerikai cég termékét a józan ész helyett a korrupció tartja a rendszerben, százmilliárdos többletköltséget okozva az állam-háztartásnak.
  2. Minden olyan (köz)beszerzés, ahol az adott hardverek (nyomtató, szkenner, vetítő, okos eszköz, prezentációs eszköz, digitális tábla, stb.) nem rendelkeznek multiplatformos támogatással, köznyelven nem biztosít driver-t, és kezelőszoftvert (vagy az nem nyilvános, és így elérhetetlen bárki számára) máshoz, csak Windows-hoz, az végleg beágyazza a Microsoft-ot, és kizár minden egyéb lehetőséget!
  3. Minden olyan (köz)beszerzés ahol az adott hardverek (például: EFOP laptop beszerzések) ahol a Microsoft Windows előre van telepítve – és a géppel együtt megvásárolják -, CSAK az van a gépre telepítve, így kényszer helyzetet teremt, és extra bevételhez juttatja a Microsoft-ot, miközben kizárja véglegesen a konkurenciát, alternatívákat a piacról és a teljes oktatási rendszerből, miközben rákényszeríti a tanárokat a használatára. A KLIK által kiadott dokumentumba elég belenézni!
  4. Ide sorolnám a közintézményeket, és Önkormányzatokat is! Hiszen amint beteszi egy olyan termék a lábát ebbe a rendszerbe, amely csak Windows-szal működik, soha többé nem rúghat labdába más, csak a Microsoft, és a termékeit forgalmazó cégek országszerte. Magyarul olyan árukapcsolási végtelen ciklus jön létre, ahonnan nincs „menekvés”.
  5. Minden olyan oktatási anyag, amelyben meg van nevezve a Microsoft, vagy konkretizálva van a Microsoft terméke (például: Microsoft Teams, Microsoft Powerpoint, vagy akár a  Word, Excel, stb. amelyek a Microsoft brandjei)
  6. Minden olyan minőségen aluli oktatási anyag, vagy használati útmutató amelyek láthatóan azért jöttek létre, hogy fel lehessen mutatni „valamit” ami nem Windows, de közben használhatatlanok, a tanárok és átlag emberek által értelmezhetetlenek, sok esetben feleslegesek is, viszont káros módon degradálják a Linux alapú rendszereket. (Például amikor egy útmutató tele van az átlag ember számára riasztó parancsokkal, miközben ugyanúgy el lehet végezni a műveletet mint Windows-ban!)
  7. Minden közintézmény, oktatási-, és közintézmény amelynek a honlapján semmi más nincs, csak töménytelen „Microsoft” reklám, tisztességtelen erőfölényhez juttatja a vállalatot, egyúttal ellehetetlenít minden mást.
  8. A Tisztaszoftver program egy vicc! Ez a „rendszer” nem biztosítja az egyenlő arányú alapokat, hátteret, bármilyen más rendszer képzéséhez, a tanárok is ebben a Microsoft hegemóniában tanulnak. Ők és a diákok is „ingyen kapják (keretszerződés az Magyar Állammal)” a Microsoft licenceket csak – amíg betanulják a közoktatásban – a „tisztaság” jegyében. Utána pedig vegye meg, ha már betanulta! Tehát újra beágyazzák a Microsoft termékvonalat az egész rendszerbe, kezdve az oktatással ami mindennek az alapja. Betaníttatják a termékhasználatot, majd kénytelen megvenni mikor befejezte az iskolákat, mert máshoz úgy se ért. Hol marad a tájékoztatás, hogy: „egész életedben ingyen tanulhatod a Microsoft termékeit, majd utána egy csomó pénzedbe kerül, vagy illegális szoftver felhasználóvá kell válnod, és máshoz érteni se fogsz!”
  9. Az a tény, hogy az oktatási rendszer viszont szabályozza, és így akadályozza a szabad tananyag választását, meghatározza, hogy milyen tartalomból és mit oktassanak, amelyek ugye nem szólnak másról, mint Microsoft termékekről (hivatkozások alább). Alternatív minőségi tananyag nem készül az alternatívákról, nagyjából 500-700 oldalas magyar oktatási segédlettel, egyedül a magyar blackPanther-Projekt rendelkezik.
  10. Olyan (köz)beszerzések amelyekben nincs kikötve, hogy: a közbeszerzésen olyan eszközökkel lehet csak részt venni amelyek biztosítják a multiplatformos felhasználást, az a közbeszerzés már alapból meghatározza, kiemelt előnyhöz juttatja a Microsoft-ot. Köztudott , hogy a Microsoft a hardvergyártókkal együttműködik, hogy egymás termékeit népszerűsítsék.
  11. A Microsoft márkák, termékek használatához Microsoft fiókra is szükség van! Tehát nem csak a termékhasználatot tanítják be a közoktatásban, hanem külön felhasználókat biztosít a közoktatás a Microsoft adatbázisába, akikről adatokat gyűjt, tárol, tehát ezzel is külön fizetnek, a diákok és a tanárok a Microsoft-nak (pont úgy, ahogy Önök a Facebook ügyben is feltárták)! Viszont ez újabb előnyhöz juttatja a vállalatot, hiszen olyan ingyen adatokhoz jut, amivel a konkurensek nem rendelkezhetnek.
  12. A hivatalok, közintézmények, közszolgálati tartalmakon (persze az iskolák is) NEM biztosítják sem a megfelelő tájékoztatást, sem más rendszerek támogatását, kizárólag csak Windows-ra, néha MAC-re adnak útmutatásokat, teljes értékű szoftver megoldásokat! Egyes esetekben elrejtik a tartalmat a nagyközönség elől. Ezzel pedig újra a Microsoft kerül kiváltságos helyzetbe, minden más alternatíva többé szóba sem jöhet. Ez messze van az egyenlőségről és a tisztességes versenyhelyzettől:
    info.foldhivatal.hu/help/eszigno_telepites.htm
  13. Azok a közszolgálati, közigazgatási szolgáltatások amelyek megkövetelik az Adobe Acrobat program használatát (interaktív PDF), kizárnak minden alternatívát! Mivel az Adobe multivállalat termékéhez a Microsoft mutivállalat terméke szükséges!
  14. Az oktatási rendszerben a tananyag nem tartalmazza a licencek jelentőségét, és az illegális felhasználás büntetőjogi felelősségét sem. Ezen is sürgősen változtatni kell, mert a mai ember alaptézise az: “nekem nincs pénzem ilyenre, nem gondolják, hogy majd megveszem?!” És bizony nem veszik meg, másolják, felügyelet, kontroll és következmény hiányában, maguk az informatikai szaküzletek telepítik az illegális szoftvereket, ami újra a Microsoft függőséget erősíti még akkor is, ha őket – és más szoftver gyártókat – is megkárosítanak ezzel.

Máig így írnak ki közbeszerzéseket:  “Microsoft vagy azzal egyenértékű szoftverlicenszek és támogatási szolgáltatások beszerzése(LINK)

Tessék mondani! Ki határozza meg a Microsoft szoftverlicencek értékét?! Szerintünk értéktelenek, mert számunkra szükségtelenek immár 20 éve!

Az első nyílt levélben linkkel is hivatkoztam is a KLIK utasítására, amiben megtiltja az EFOP pályázaton kiosztott (a pályázati számítógépekre teljesen feleslegesen megvásárolt Microsoft termékpaletta eleve felszámolja az egyenlőséget, és korlátozza a számítógép használhatóságát is, mivel meghatározzák, hogy a) számítógépekre mást ne telepítsenek a Microsoft Windows-on kívül. Az a tény, hogy a közoktatásban résztvevő tanárokat ilyen burkolt és aljas módon rákényszerítik a Microsoft Windows használatára, már eleve felháborító.

Mellékeltük a képernyőmentést a kiemelt releváns résszel újra hivatkoznánk rá.

Ezzel a helyzettel releváns teljes írásunk itt olvasható:  
https://hu.blackpanther.hu/digitalis-kompetencia-fejlesztes-false-exit-1/

Tehát a probléma globális, az egész országra jellemző, és nem egy iskolát érint.

Eleve az oktatási rendszer felépítése, a biztosított tananyag (márkanevek, logók, szoftverkörnyezet) meghatározza a Microsoft termékek ingyen reklámozását, elég csak belepillantani az oktatási anyagokba, ahol konkrétan az Oktatási Hivatal áldásával folyik a Microsoft márkaképzés, és a termékre, terméknévre szoktatás:

Ezen tények tükrében az Oktatási Hivatal számára minden más érdektelen, mert hazug  álláspontjuk szerint, csak Microsoft termékeket választanak a diákok. Ez felháborító, hiszen folyamatosan csak ezt kapják, ezt követlik meg, erről szól a tananyag, mit választanának?! Semmi mást nem ismernek, semmi másról nem szól a képzés, a képek, logók, márkanevek, csak a Microsoft-ról!

Miért kellene ehhez Windows?! A feladatokat márkanevek nélkül is el lehetne végezni!

Miért kellene ehhez Windows?! A feladatokat márkanevek nélkül kellene (lehet) elvégezni!

Amennyiben konkrétabb adatokra van még szükségük, akkor ajánlom figyelmükbe a felmérésünket, amelyben 240 iskola vett részt.  Ebből 42 válaszadó konkrétan azt jelölte meg
(meg merte jelölni!), hogy az Iskola nem engedélyezi más szoftverek használatát csak a Microsoft termékekét, ami önmagában is döbbenet! 

A matek ebben a szerény felmérésben így néz ki, ha átlag 500 fő/ iskolát nézünk:

42×500 = 21.000 

Tehát hozzávetőlegesen 21.000 tanuló biztosan részt vesz a Microsoft termékképzésben, és termékeire  szoktatásban, a magyar közoktatás közreműködésével! Érdekes számadat az is, hogy a válaszadó tanárok szerint elég a Microsoft termékoktatás, holott egyetértenek abban, hogy az informatika nem egyenlő ezzel az amerikai gyártóval. Ezek szerint akkor ők a közoktatásban Microsoft-termékképzők, és nem informatika tanárok, még ha annak is hívják őket.

És szép számmal vannak tanárok, akik mást nem is ismernek! Ami megint nem csoda, hiszen ebben a torz oktatási rendszerben tanultak ők is! Persze ismerve a közbeszerzések körüli pénzosztást (melyből végül óriási (1) bukás lett (2)), és az érdekkört, nem lepődtünk meg ezen (sem). Ezt a torz gondolkodást is nyugodtan felírhatjuk a közoktatás felháborító, és kiszolgáltatott helyzetére.

A felmérésünk alapján készült teljes cikk (második rész) itt érhető el a felmérési anyagokkal együtt: https://hu.blackpanther.hu/a-nagy-kompetencia-teszt/

Többszintű összefüggésben, katasztrofális képet fest a gyarmatosított magyar oktatási rendszerről. További jogsértő intézkedéseket tár fel, és a korrupciós tevékenységre is rámutat a cikkünk első része, ami itt olvasható: https://hu.blackpanther.hu/oktatasba-elherdalt-milliardok…

Külön kiemelném a versenysemlegességet sértő intézkedések között a Microsoft specifikus programozási nyelv .Net/C# képzését! Sem az oktatási anyag, sem a tanárok nem képesek máson ezt a nyelvet oktatni, csak Microsoft környezetben, tehát eleve ezt követelik meg a tanulóktól is!

Felhívnám arra is a figyelmüket, hogy nem az iskolák “hibája” az, hogy a Kormány szerződései alapján Microsoft Office licenceket kaphatnak a diákok. Eleve ez egy burkolt árukapcsolás, mivel az Office nem működik máson csak Windows-on, tehát valahonnan be kell szerezniük ezt a diákoknak, amit vagy megvesznek, vagy ellopják. De mindenesetre a piactorzító kormányzati intézkedés miatt, a versenysemlegesség már ebben az esetben sem mondhatjuk fenntarthatónak, hiszen a Microsoft nem csak többlet bevételhez jutott, újabb felhasználókat és Windows vásárlólak biztosít neki az magyar oktatási rendszer, és még ki is képzik őket. Mikor végeznek, akkor pedig potenciális Office vásárlókat kap az amerikai vállalt ingyen. Ördögi kör, amelyben egyedül a Microsoft és a fazeka körül ülők járnak jól.

További konkrét iskolákat szeretnének ezek után is? Ajánlom figyelmükben a nyílt internetes tartalmakat:

  1. https://www.google.com/search
  2. https://eduline.hu/kozoktatas/Igy_tolthetitek_le

Konkrét példák

Pár példát azért prezentálnék a több százból – hogy eleget tegyünk a hiánypótlásnak is –, holott valójában nem az iskolák a felelősek ezért a helyzetért, hanem a rendszer, ami csak ezt teszi lehetővé!

Elsőként egy  egyszerű példa arra, hogy mi az ami nem az aminek látszik: Helyi informatika verseny” 
http://www.nagyhegyesiskola.hu/hir/helyi-informatika-verseny


Microsoft termékverseny informatikának „álcázva”. Felháborító!

Ami valójában Microsoft termékhasználati verseny, Microsoft termékekkel, márkanevekkel. Tehát nem volt meg a szabad választás arra sem, hogy milyen szoftveren rajzolnak, szöveget szerkesszenek, készítenek egy prezentációt! A közoktatás meghatározta, hogy Microsoft termékeken kell elvégezni.

Hatvani Szent István Általános Iskola honlapja https://szentistvan-hatvan.hu/elismero-oklevel/

Milyen jól sikerült a termékre szoktatás a közoktatás által! Hurrá!

A Jókai Iskola https://www.jokaiiskola.hu/diakelet/informatika oldalán kiválóan felelhető a márkaképzés minden részlete, hiszen még a „microsoft loginra” is van direkt lehetőség, sőt „Office 365 órai segédlet” is. Microsoft Office 2013 mellett abszurd, de tanulók „betanítását” már magasabb szintre is emelték, még a jelszó is „Windows 10”!

Mosonszentmiklósi Széchenyi István Általános Iskola: https://szechenyi-msztmiklos.edu.hu/office365

Nem csak az Microsoft vállalat, hanem termékei közvetlen reklámozásával is ingyen népszerűsíti a vállalatot, szolgáltatásaihoz linkeket biztosít, és instrukciókkal látja el a felhasználókat. Persze csak a Microsoft termékfelhasználókat! Mindenki más meg oldja meg valahogy. Hol kap bárki más ekkora reklámot? Hol van az egyenlőség elve?!

Vay Miklós Református Technikum se maradjon ki prezentációból, hátha Önöknél véletlenül nem működik az internetes kereső: http://www.vaymiklos-szki.hu/index.php/220-uj-szamitogepek

A fotó az újbudai Bocskai István Általános Iskolában készült, ahol szintén márkaképzés folyik a kép alapján: 

Nagyalásonyi Kinizsi Általános iskola: https://kinizsi-nagyalasony.edu.hu/hu/galeria/informatika-szakkoer,5 Az iskola honlapján bemutatott számtalan Microsoft reklámból egyet kiválasztottunk:

Kiegészítés

És, ha már ilyen mélyen érintjük a problémát, köteles vagyok rámutatni egy nyilvánvaló kartell tevékenységre ami szintén a “szemünk” előtt zajlik, és közvetve érinti az oktatást, közbeszerzéseket, és nyilván az egész magyar piacgazdaságot

Amikor egy vállalat, kereskedelmi lánc, informatikai üzlet (egyszerűsítsük: kereskedő), eladásra hirdet egy számítógépet, laptopot – egyes esetekben maguk a szaküzletek állítják össze ezeket a gépeket –, és azt mondják, hogy ez a gép mondjuk 200.000Ft, Microsoft Windowsszal, netalántán az Office-val, más szoftverrel:

  • nincs külön feltüntetve a szoftverek ára! Tehát bele van építve a vételárba a kereskedelmi szoftver (Nem felháborító? De!)
  • nincs külön tájékoztatás arról, hogy nem köteles senki megvenni a géppel együtt a  Microsoft termékeket (Nyílt tiltott árukapcsolás a kirakatban?)
  • nincs külön tájékoztatás arról, hogy a számítógép működhet bármilyen Microsoft termék nélkül is! (Ez szándékos félrevezetés, mintha csak az MS létezne)
  • nem csak tájékoztatás nincs, meg se lehet vásárolni ezeket a gépeket a Microsoft szoftverei nélkül (nyilvánvaló kartell tevékenység az orrunk előtt)

A helyzet még aljasabb változata az, amikor az úgynevezett preinstall (előtelepített, de meg nem vásárolt) változattal vehető meg egy számítógép, és első indításkor, vagy bizonyos időn belül kell kifizetni a licencet.

Ezzel az “olcsó” trükkel sajátítja ki a Microsoft – együttműködve más gyártóval, kereskedelmi láncokkal – az IT piacot.

Az egyoldalú, és célirányos Microsoft-termék oktatásnak, ennek a Microsoft hegemóniának köszönhetően a vásárlókban fel sem merül, hogy van lehetőségük más szoftverek használatára, van lehetőségük a legalításra, van lehetőségük szabadulni ebből az ördögi körből, amit a magyar oktatási rendszer alapozott meg, és fektetett le!

A végtelen számú esetből akkor mutatnék egy ilyen konkrét esetet, hogy ez se hiányozzon, bár évtizedek óta a szemünk előtt zajlik, a Telekom, Tesco, stb. stb. multi vállalatoktól, a kis üzletekig bezárólag (elég csak megnézni a hirdetéseket):

Telekom laptopjai windowsszalA Telekom laptop hirdetése Windowszal, anélkül nem lehet megvenni,
és nem tudjuk mennyibe kerül a szoftver, és nem tudjuk, hogy mással is használható-e a gép!

Bármelyik szoftvergyártónak, akár nekünk is, ezen a torz piacon nem marad lehetőségünk értékesíteni semmit, ami nem kapcsolódik a Microsoft-hoz! De még csak fennmaradni sem, mert ahhoz, hogy ez kivitelezhető legyen, a konkurencia termékét kellene forgalmazni!

Természetesen tudomásul vettük, hogy a panasz esetleg valamelyik kormányzati programvezető szemetesében landol, mint az elmúlt évtizedekben is, és csak nem történik érdemi változás. Éppen ezért újabb huzavonába, időhúzásba már nem fogunk részt venni, mert aki itt nem látja a piac teljes kiszolgáltatottságát, erőfölények brutális torzulását, és az összefonódásokat, a tisztességtelen helyzetet, az nem is akarja látni. Ezért az Európai Bizottsághoz fordulunk, hogy vizsgálják meg ezt a helyzetet, jogállamisági (a minőségi tanuláshoz való jog, vállalkozáshoz való jog), gazdasági (piaci egyenlőség) és a kartell tevékenység miatt. 

A jelenlegi rendszer nem csak megkárosítja a nemzetet, olyan tisztességtelen helyzetet tart fenn, ami akadályozza a vállalkozáshoz, szabad választáshoz fűződő jogot, és anyagi veszteséget okoz minden olyan magyar fejlesztőnek aki nem akarja a megoldásait szükségtelenül beágyazni egy amerikai vállalat termékeibe.

Egyúttal mellékelek egy jelentést, amely pár évvel ezelőtt készült, számszaki képet fest arról, hogy ez a helyzet milyen anyagi kárt okozott csak nekünk.

Bár roppant türelmet tanúsítottunk az elmúlt 20 évben, véleményem szerint ez a probléma akkorára nőtt már, hogy ezt nem lehet így hagyni, és nem lehet tovább tűrni sem. Nyilván javaslataink is vannak egy megfelelő szabályozás, követelmény pontok megalkotására, amivel megelőzhető lenne mindez.

2023 február 19
blackPanther Projekt

A válasz PDF formátumban leölhető innen is, és nem kellett a dokumentum elkészítéséhez, közléséhez, megosztásához egyetlen Microsoft termék sem!

Besorolva mint , , ,

Hozzászólások lezárva

Megújult márkaoldalunk a Facebook-on! Hírekkel, értesítésekkel, különlegességekkel..

Látogatás oda

Error: Please enter a valid email address

Error: Invalid email

Error: Please enter your first name

Error: Please enter your last name

Error: Please enter a username

Error: Please enter a password

Error: Please confirm your password

Error: Password and password confirmation do not match