Skype: blackpanther.hu info@blackpanther.hu

Mélyponton az IT képzés – fejétől bűzlik a hal (II. rész)

blackPanther Magyarország Cikkek, Egyéb Mélyponton az IT képzés – fejétől bűzlik a hal (II. rész)

Cikkek Egyéb

Mélyponton az IT képzés – fejétől bűzlik a hal (II. rész)

Szerző: Adminisztrátor

Ahogy az előző cikkben ígértem, itt a folytatás! És, ahogy kifejtettük a magyar oktatás megint arcon köpi a fiatalok jövőjét, mert a rendszer képtelen lépést tartani a változásokkal. Ennek az okaira is rávilágítottunk: biztosan nem a józan ész, hanem az ellenérdekek (korrupció, hozzánemértés, önérdek) irányítják mellékvágányra – és persze a Microsoft malmára – az egész oktatási, kormányzati gépezetet.

Még az elején tisztáznám, hogy NEM azokról az iskolákról beszélünk ahol nem úgy van, mint ahogy a cikkeinkben megvilágítjuk! Hanem arról a többségről, ahol sajnos a Microsoft-hegemónia az állandó, az örök, és az egyetlen “Isten”! Azokról az intézményekről van szó, ahol a színvonal az “XP szintjén” megragadt.

Ami biztos: minél később változtatunk annál nagyobb baj lesz, és természetesen annál többe fog kerülni az országnak. A korábbi cikkből kimaradt egy prezentáció, de most pótolnám, és egyúttal igazolnám is magunkat!

A világon legnépszerűbb programozási nyelv a Python: Forrás

Na és mi a magyar IT értettségi követelmény? Java vagy C-Sharp.  Miért?!

Az előző írásunkban kifejtettük azt is, hogy melyik nyelvet kellene oktatni az iskolákban?! Igen! És mit mondtunk? NodeJS (javascript) vagy Python, de nem C-Sharp. Persze Magyarországon nem ez van. (forrás: 18/2018. (II. 14.) Korm. rendelet)

Mi a baj a magyar IT oktatással?!

Elsősorban mocskos rafináltsággal a Magyar Kormány a “felelősséget”, és a feladatot áthárította az iskolákra, tanárokra azzal, hogy egyszerűen nem szabályozza, hogy mit oktassanak. Sőt, azt mondja, hogy bármit oktathatnak! (Gondold el mi lenne, ha a KRESZ nem szabályozná a közlekedést! Na most ez van az IT oktatásban..) Persze valójában ez csak egy büdös nagy hazugság, amire egy egyszerű példát mutatok is: a KLIK milliárdos beruházással vesz egy rakat Laptopot, PC-t Windowsszal, betolja a tanároknak, és azt mondja, hogy erre mást nem rakhattok, nem lehet törölni, és még ellenőrizni is fogják, hogy “rajt vannak-e” az “ELVÁRT SZOFTVEREK”. Na b@zdmeg, ez aztán a “szabad oktatás”! Szabad “windozt” oktatni :D)

Elsősorban azért teszem fel így ezt a nagy kérdést, mert a gyakorlatunk szerint egy paradox helyzet áll fenn.

Szinte érthetetlen (vagy mégse?), mert a legfőbb probléma azokkal az emberekkel van akik magasabb iskolai végzettséggel rendelkeznek. Igen, jól érted! Minél képzettebb valaki, annál több a probléma vele, amikor az IT területén kell valamit “tennie”, netalántán egy új platform elé kell(ene) ülnie, vagy megfelelően átgondolt döntést hoznia.

Aztán van még egy jelenség, a lustaság… “tanultam én már eleget, nem akarok megint egy újat….” Na ezek is kormányzati döntéshozók, iskolavezetők, és sajnos informatika tanárok…

Ha még nem láttál hisztit, akkor érdemes egyszer kipróbálni a látvány kedvéért is, hogy elindítasz egy Live rendszert az egyik ember gépén, aztán csak figyelj….

Tehát, ha a képzettségi szinttel arányosan nőnek a problémák, akkor az azt jelenti, hogy papíron túl vannak oktatva, és/vagy át van mosva az agyuk, nem? Márpedig de!

A magyar IT oktatás rendszer R O S S Z ! Minden szempontból rossz!

Már az általános iskolában el van úgy k…v@, hogy a hátán nem hord a föld ilyen nyomorék oktatási rendszert, mint a magyar. Pedig az általános iskolában KELL helyretenni az IT képzést: S. O . S!

Géza (álnév az ő érdekében) egyetemi hallgató, tőle sorra jönnek a panaszok, hogy az xy docens, nagyon nem áll a helyzet magaslatán. A programozás “órák” haszontalanok, és a tanárnéni nem tud válaszokat adni a diákok kérdéseire, mert nem tud programozni se (már?). Utána is néztünk a hölgynek, végzettsége pedig van ahhoz, hogy informatikát tanítson…. (alább látjuk, hogy mi a baj vele is)

Az egész annyira szánalmasan sz@r, hogy csak Magyarországon fordulhat elő az, hogy egy érettségizni készülő diákot kinevetnek azért, mert nyitottabb gondolkodása van mint a tanárjának, főleg az iskolájának és persze minden osztálytársának:

Laci (álnév az ő érdekében) elmondása szerint az iskolájában nem is lehet mást tanulni mint Microsoft termékeket. Kicsit beszélgettünk vele és kiderült, hogy fogalma sincs, hogy bizony törvényileg lehetséges, sőt érettségizni is lehetne Linux alapú rendszeren. De amikor ő azt felvetette az iskolában, nemes egyszerűséggel kinevették ezért.

Ezért most üzenjük az iskolának, és az osztálytársainak, tanárjának, hogy: ő volt az egyetlen az egész iskolában akinek van esélye egy normális IT jövőt építeni, mert ti a korlátolt gondolkodásotokkal csak újabb rabszolgák lesztek, tömegtermékek a nagy “magyarmicrosoft“-gépezetben. Ti pedig alkalmatlanok vagytok tanárnak, iskolavezetőnek, és embernek is. Remélem magatokra ismertetek.

Hogy fordulhat elő az, hogy a Neumann János számítástechnikai szakgimnáziumban, a programozásról szóló tananyagot spirálfüzetbe írják a tanulók, persze milyen programozási nyelvet “etetnek” velük? Hát persze, hogy a C-Sharp-ot! Na ez aztán zsírkirály. Szerencsétlenek tudják vajon mi az a szintax?!

Fontos!

A probléma az általános iskolában gyökeredzik, mint egy kártékony gyom!

De mit várhatunk iskoláktól, iskolaigazgatóktól és a magyar IT oktatástól, ha a Microsoft tréningezi az iskolaigazgatókat arra, hogy kell “iskolát vezetni”. ÉS, hogy várhatjuk el az iskoláktól, hogy a világra, az új dolgokra, kreativitásra nyitott emberek végezzenek ezekben az iskolákban, ha az igazgatónak a sikerélménye az., hogy a Microsoft “iskolavezetői képzéséről” nyomja a check-in-t?!

Toljuk az agymosást már az igazgatónál és tutti a siker! Na kérem szépen …

Vajon ebben az iskolában miért nem létezik más a Microsoft termékein kívül?! Miért nincs valós informatika oktatás?! Még, jó, hogy a világban viszont még sok más is van, persze ezek a gyerekek sem fogják ezt tudni. Ugye felmerül pár kérdés a MAGYAR oktatási rendszerre kapcsolatban?!

Mégis, hogy lehet ilyen?

Ez az a terület, ahol az arrogancia egyenesen aránylik a balf@szsággal… :D)  Főleg ezektől az emberektől hallhatod az olyan hazugságokat, hogy azért költ a kormányzat milliárdokat Microsoft szoftverek beszerzésére, mert az átképzés többe kerülne.

EZ: H a z u g s á g! Csúsztatás! Mellébeszélés! Lobbi! Korrupció! 

  1. A leszakítható “lé” olyan brutálisan sok, hogy ezért bárki eladja az egész oktatási rendszert, az országot és a fiatalok jövőjét.
  2. Az a korosztály akik kezében a döntéshozás van, hogy teljesen hülye a területhez,  MS-képzőkben delegált tanácsadóik alkalmatlanok, és a kör be is zárul. Miért? Mert a diploma nem engedheti meg magának, hogy valaki hülyének lássa.. Cserében herdelják a milliárdokat, inkább az, mint, hogy kiderüljön mekkora a baj.
  3. Ez a kamu azok mentsvára akiknek valós közük, gyakorlatuk, tapasztalatuk nincs az informatikához, legfeljebb valamilyen Windows.-hoz lehet.

Persze ezt a susmust a következő korosztály fogja megszívni, de nagyon! Mutatom is, hogy miért:

Tavaly felmérést készítettünk, amire több mint 240 válasz érkezett az oktatási intézményekből!

1.) Sokan több diplomával is rendelkeznek

A felmérésünk célja az volt, hogy megértsük, hogy lehet ennyire rossz a magyar IT helyzet annak ellenére, hogy bár tudomásunk van arról, hogy egyes Informatikai iskolában informatika tanár sincs, a jellemző a felmérésünkben az volt, hogy a tanárok akik az informatikai tudást megalapozzák, több diplomával is rendelkeznek 1. ábra.

Tehát, elvileg a legjobb oktatást kellene, hogy kapják a diákok! Csak, hogy nem így van sajnos. Még maguk a tanárok szerint sem, ami igazolja a mi elméletünket is, hogy a “bug” az oktatási rendszerben van, mert a fejétől bűzlik a hal is.

Abban minden válaszadó egyetértett, hogy a: magyar informatika oktatás, helyzete és a minősége is siralmas! 

De nézzük meg az erről készült kimutatást a 2. ábrán.

2.) Magyar IT oktatás helyzete belülről nézve a tanárok szerint

Arra is választ kaptunk a felmérésből, hogy a tanárok nagy többsége nincs tisztában azzal, hogy mi a kereskedelmi, és az ingyenes szoftver között a különbség! Ez az első amin változtatni kell, mert:

172 ember állította azt, hogy informatikát is tanít, arról is megkérdeztük őket, hogy szerintük mit takar az informatika mint fogalom, és egyetértettek abban, hogy NEM a Microsoft termékeket jelenti: 3. ábra.

Sőt maguk a diplomás tanárok nyilatkozták azt, hogy az ingyenes szoftver lenne a jobb, ők is ezeket részesítik előnyben, nagy részük azt is nyilatkozta, hogy egyenlő óraszámban kellene oktatni az összes számítógépes platformot, 4. ábra.  

3.) Miért nem INFORMATIKÁT oktatnak az iskolákban, ha a tanárok szerint is erre lenne szükség?!

Igen, ez lenne a helyes és a törvényes is, mert nem okozná a piac torzulását és nem monopolizálná a az amerikai Microsoft-ot Magyarországon, a magyar termékek, vállalkozások és az alternatív rendszerek rovására! 

4.) Fel kell számolni a törvénysértő Microsoft termékképzést

Az elszomorító nem csak az, hogy közel sem így van, hanem az, hogy a válaszadók között volt olyan – tanárnak teljesen alkalmatlan – ember is, aki szerint elég csak a Microsoft termékeket oktatni, vagy olyan válasz is érkezett is, hogy: nem tudja mi lenne jó a tanulónak!

De maradjunk az alábbi tényeknél amit a többség is választott a felmérésben, hogy:

  • Az informatika nem egyenlő a Microsoft termékekkel  – helyes
  • Az ingyenes szoftvereket favorizálják – helyes
  • Egyelő óraszámban kellene oktatni minden platformot – kiváló

De édes Istenem!

Ennek ellenére,  arra a kérdésre: “hogyha választhatnának  mit szeretnének oktatni?” Na vajon milyen válasz jött?!

Siralmas de a: Windows 10 volt a válaszuk!

Sokan illegális szoftvereket kell, hogy használjanak a rendszer miatt! A felmérésből kiderül, hogy valószínűleg a többi azt sem tudja mi a legális, és mi nem. Tehát ez az arány sokkal durvább a valóságban.

Sőt, egyes válaszadók meg voltak győződve arról is, hogy a Microsoft termékek is ingyenesek, és nem kereskedelmi szoftverek. Az adatok elemzése közben ezek tükrében nem tudom eldönteni, hogy az elmeosztályon vajon nem maradt-e nyitva az ajtó?! Mert itt súlyos problémák vannak, nagyon súlyosak…

Kedves Tanárok!

Azért mert az állam kifizeti helyettetek nem ingyenesek a Microsoft, Adobe, stb. vállalatok termékei. És ettől még nem lesznek legálisak azok az egyéb szoftverek sem, amit innen-onnan összeszedtek!

A legális, illegális szoftverek fogalmával gyakorlatilag senki nincs tisztában! Azt sem tudják a legtöbben, hogy mi az a Licenc, egyes cégek – még ügyvédi irodák – sem tudják, hogy honnan vannak a szoftvereik a gépeken, azok legális forrásból származnak -e! 

Nem biztos, hogy ezért lehet őket hibáztatni, bár a törvény nem tudása a felelősségre vonás alól nem mentesít, de az oktatási rendszer maga hajszolja bele a felhasználókat az illegalitásba! Megjegyzem, hogy törvénysértő módon, legalábbis az európai normáknak ez nem felel meg.

Nem szakterülete az informatika

Milyen informatika tanár az aki egy amerikai vállalat termékét akarja betanítani?! Milyen kormány az amelyik ezt elő is segíti? Miért nem valódi informatikát tanítanak, Microsoft termékképzés helyett (mint ahogy szerintük is kellene 3. ábra)?! Miért nem gondolkodni tanítják a diákokat?! Miért nem “olvasni” tanítják a diákokat (ismerős?: “mi volt az ablakra írva amit leokéztál?! nem tudom..”)?!

Egyes tenderek tízmilliárdok, nem kevés esetben illetve ok-okozati összefüggésben százmilliárdokat herdálnak el! Vajon ez a pénz nem jönne jól a kórházaknál?! Nem kellene pár milliárd a családprogramba? Ugye még lenne bőven hely ahova elférne…. Helyette megkapja a Microsoft na meg az oligarchiák…

Megdöbbentő volt, hogy voltak olyanok akik azt nyilatkozták, hogy :

Az iskola nem engedélyezi más szoftver használatát, oktatását!

15.7% azt nyilatkozta, hogy: “Tudja, hogy léteznek nyílt forráskódú szoftverek, de nem tudják, hogy lehetne megvalósítani”  – Kedves Tanárkák! Úgy, hogy nem használtok többet kereskedelmi terméket, tehát semmilyen Microsoft szoftvert sem. Ha kérdésetek van, bátran keressetek bennünket, ingyen segítünk!

13.3+8.6% azt vallotta, hogy diplomás tanár létére nincs tisztában azzal, hogy milyen alternatívák léteznek! Ez mindent elmond az oktatási rendszerről és a Microsoft-ot övező monopolizált helyzetről

32% azt válaszolta, hogy megítélni sem tudja, hogy lehetne változtatniEz pedig nagyon, nagyon szomorú, hogy gyakorlatilag semmi mást ők maguk sem ismernek, mint a Microsoft termékeket!

Az a másik szomorú tény, hogy a tanárok, iskolák nincsenek tisztában azzal, hogy amit tesznek nem csak ártalmas a jövő nemzedéknek hiszen az egysíkú tudás és a termékfüggőség olyan korlátok között tartja őket, hogy csak töredékük képes az önálló fejlődésre és versenyképességre. Nézzük meg az alábbi két ábrát,. és tökéletes képet kapunk arról hogy működik a szoftverfelhasználás befolyásolása az oktatási rendszer által!

Az oktatási rendszer működése folyamatosan diszkriminálja és torzítja a piacot (ahogy a diagramon is látjuk az eredményét), ami a Microsoft hegemóniát erősíti, és durván sérti a versenysemlegesség elvét!

Ugye ez nincs rendben?

Besorolva mint , , ,

Vélemény, hozzászólás?

És van külön márkaoldalunk is a Facebook-on, hírekkel, értesítésekkel

Megnézem

Error: Please enter a valid email address

Error: Invalid email

Error: Please enter your first name

Error: Please enter your last name

Error: Please enter a username

Error: Please enter a password

Error: Please confirm your password

Error: Password and password confirmation do not match