Ez a cikk azért jött létre, hogy pontosítsuk a tévhiteket, téveszméket, szándékos hamis állításokat (a képen), és megmutassuk, hogy a blackPanther OS támogatása és támogatottsága, ár/értéka aránya magasan a többi divatrendszer felett áll 16 éve.
Tisztázzuk, hogy a blackPanther OS licencei eltérőek, tehát van a:
- Pro változat , ami kizárólag kereskedelmi céllal, többszintű terméktámogatással elérhető
- Free (ingyenes) változat, ami mellé juttatás ellenében lehet terméktámogatást igénybe venni.
Tehát terméktámogatást a blackPanther OS csapatától kizárólag térítés ellenében, kizárólag munkaidőben lehet igénybe venni, mint ahogy a normális életben bármi máshoz is. Ezen túl, ha neked segítenek, akkor kivételes ember lehetsz.
És akkor van még a:
- Free (ingyenes) és önállóan letöltött, térítésmentes rendszer, amiért nem fizetsz, nem teszel semmit, csak használod. Ez mellé bizony nem jár semmilyen támogatás, se segítség, se helpdesk, se „customer service”, se bónusz, se más! Segítséget a felhasználóktól kérhetsz a felhasználói csoportban. Viszont ez sem kötelező! A többi felhasználótól segítséget is csak akkor remélhetsz, ha velük kulturált módon, érthetően kommunikálsz. Ha okoskodsz, tudálékos, arrogáns vagy, nem tudsz köszönni, senki nem fog segíteni… Ez a változat pont olyan mint a többi, bárhol máshol!
A „fejlesztő támogatás” annyiban merül ki, hogy a rendszerhez megjelenő frissítéseket, hibajavításokat mindenki megkapja bármilyen térítés nélkül, amit díjtalanul tölthetsz a projekt szervereiről, és díjtalanul használhatod a egyébként is díjtalan rendszeren.
És akkor lássuk, máshol a világban, hogy is van ez:
Egyúttal lerántjuk a leplet arról, hogy a negatívként emlegetett „fejlesztői támogatás” valójában nem létezik abban a formában, ahogy utalnak rá, egyes helyeken ingyen se!
- Debian
https://www.debian.org/support
Hivatalos fejlesztői támogatás nincs. Olvasgasd a dokumentációt, wikit, fórumozz és írj a levlistára, ahol más Debian userek segíthetnek a problémáid megoldásában. Van viszont lehetőség egy “tanácsadó” cégtől (aki nem a Debian) segítséget kérned pénzért: https://www.debian.org/consultants (Ami egyébként teljesen rendben van, mert ők is a tudásukból élnek meg!)
Magyarországi elérhetőségek és árak a linken, de példát kiemelnénk, hogy hozzávetőleges képed legyen:
Quartus Miklós konzultációs szolgáltatása például 82.000 Forint/nap. https://www.debian.org/consultants/#HU
- MX Linux
https://mxlinux.org/support/
Semmiféle fejlesztői támogatás nincs, olvasgasd a manualt és wikit, fórumozz, használd a keresőmotorokat, nézegesd a videókat.
- Manjaro
https://manjaro.org/support/firststeps/
Szintén nincs fejlesztői támogatás. Olvasgasd a manualt, fórumozz. Linux Mint
https://www.linuxmint.com/contactus.php
Itt sincs hivatalos fejlesztői támogatás. Fórumozz, esetleg használd a Mint-es IRC csatornát, ahol a többi felhasználó segíthet neked.
- Elementary OS
https://elementary.io/hu/support
Semmiféle support nincs. Olvasd a dokumentációt vagy kérdezz a Stack Exchange oldalon más userektől.
- Ubuntu
https://ubuntu.com/pricing/infra
Ingyenes nincs. de van fizetős hivatalos fejlesztői támogatás, már évi 150 dollárért desktop esetén, 250 dollár virtuális szerver és 750 dollár fizikai szerver esetén.
- Solus
https://getsol.us
Nincs fejlesztői támogatás. Fórumozz, olvasgasd a help-centert, stb.
- Deepin
https://www.deepin.org
Nincs fejlesztői támogatás. Olvasgasd a dokumentációt, fórumozz.
- Fedora (ne keverd a RedHat-al)
https://fedoraproject.org/wiki/Communicating_and_getting_help
Nincs hivatalos fejlesztői támogatás. Olvasgasd a wikit, fórumozz, írj a levlistára vagy az IRC csatornára és majd más felhasználók esetleg segítenek.
- Zorin OS
https://zorinos.com/help/
Nincs hivatalos fejlesztői támogatás. Olvasgasd a dokumentációt, fórumozz.
Tehát összegezzük!
Mikor azt állítja valaki, hogy XY rendszernél „bezzeg” van ingyen fejlesztői-terméktámogatás, nemes egyszerűséggel az illető hazudik. Az esetek 99%-ban a felhasználó nem, hogy nem tudja, kik a valódi rendszer fejlesztői, de semmilyen interakcióba sem kerül velük. Hogy a magyar téveszmékkel küzdő felhasználók milyen célból, küldetésből, vagy szándékból teszik, hogy szándékosan valótlanságokat terjesztenek, nem a mi dolgunk kideríteni, és nem is érdekel bennünket.
…
Hozzászólások lezárva