Skype: blackpanther.hu info@blackpanther.hu

Koronavírus és a magyar digitális oktatás

blackPanther Magyarország Cikkek, Egyéb Koronavírus és a magyar digitális oktatás

Cikkek Egyéb

Koronavírus és a magyar digitális oktatás

Szerző: Adminisztrátor

Frissítve! (2020 márc. 30.) Az iskola és az oktatási rendszer abuzálja a gyerekeket az otthonukba, és így a környezetet és a szülőket is. Állásfoglalást adtak ki a gyerekek jogairól, amelyet itt és a lap alján is olvashattok.

Frissítve! (2020 márc. 22.)  Tovább súlyosbodik az őrület! Mára ugyan sokakban realizálódott, hogy a valós idejű oktatás egy fikció, de így más megoldásokat keresnek. Ennek eredményeként láthatjuk ahogy tanult emberek, tanárok, robot módjára követik a rossz kormányzati rendelkezéseket. Közben észre sem veszik, hogy immár a illegalitást tanítják a gyerekeknek! Hogy kell kikerülni egy korlátozást, hogy kell megszegni a szabályokat, hogy tudnak igénybe venni olyan szolgáltatásokat amihez nincs joguk. Ez egyáltalán nem új az oktatásban, hiszen a kormány üdvözli az illegális szoftverek használatát, és a Microsoft orientált képzéssel elősegítette az illegális szoftverfelhasználást. Ez most újabb szintre lépett.

Frissítve! (2020 márc. 21.)  Radó Péter a Fülkében: “Ebben a helyzetben el kellene engedni, hogy van tananyag…” Egyúttal megerősít mindent amit mi józan ésszel vizionáltunk a “digitális őrület” előtti héten.  Megjegyezném, hogy nagyon szomorú, hogy a kormányzat úgy épít fel ilyen (és más) rendszereket, hogy nem veszi igénybe a szélesebb látókörrel, szakmai tapasztalattal és gyakorlattal rendelkező szakértők tudását, nem kéri a javaslatiakat!

Frissítve! (2020 márc. 18) Romlik a helyzet -ahogy megjósoltuk-, ma már a Vodafone “Hálózat túlterhelt” hibaüzenetet küldött hívás kezdeményezés helyett. A Viber délre használhatatlanná vált és szakadt, majd a szolgáltatások kiestek. A Facebook mögött szerverek is a végét járhatják, mert Orbán Viktornak sem sikerült leadni a bejelentését, mint ahogy a televíziónak sem! Részletek: https://24.hu/belfold/2020/03/18/orban-viktor-facebook-bejelentes/

Frissítve! (2020 márc. 17) Tovább rogyadozik a sokszor panaszolt, közpénzből tákolt “e-Kréta” rendszer -mint ahogy a cikkben is megjósoltuk-, holott a “digitális online oktatás” még be sem tudott indulni. A tanárok teljesen ellentétes információkat kapnak: ne használd mert még nem kész. Vagy ami ezzel ellentétes, hogy: töltsék fel a feladatlapokat…

A csalódottsága érthető!

Eredeti cikk: “Pánikhangulat” uralkodik az oktatás területén. A tanárok 60.000+ főt számláló csoportokba verődve akarják megoldani azt, amit a kormányzat, az “eladott és gyarmatosított” oktatási rendszerrel évtizedek óta nem tudott, és nem is akart megoldani. Persze mondhatnánk azt is, hogy milyen nagyszerű ez az összefogás, de nézzünk a színfalak mögé. A kormány rátolta a felelősséget a tanárokra: oldják meg.

Valójában az egyik probléma gyakorlati tapasztalatok hiánya, ami a korlátolt oktatásból (rendszerből) fakad, és a Microsoft-orientált nézetekre még a korrupció felteszi a pontot.  De mi úgy látjuk elsősorban, hogy most a tanárok nem látják a fától az erdőt, mert egy olyan feladatot kaptak amit nem értenek, sosem csináltak és emiatt nagy a káosz.

Vannak-e megoldások?

Digitális oktatási platform (ingyen adnánk, de nincs értelme még..)

Persze, hogy vannak! Nekünk is van több olyan szoftveres megoldásunk, amellyel kivitelezhető a digitális távoktatás. Nézzünk pár példát? Legyen:

Vannak sokkal egyszerűbb megoldások is:

A probléma nem csak a tapasztalati tudás hiánya, hanem a magyar internetes és technológiai háttér is.

Ezek a megoldások túlárazott silány minőségű (sok helyen a Telekom csak ADSL-t, 30Mbit/5Mbit sávszélességet biztosít) Internet kapcsolatokon használhatatlanok tömegesen. Miért?

Most kicsit vonatkoztassuk el magunkat “Budapest-országtól”, és most az egyszer gondolkodjunk országos szinten: városkákban, községekben, falukban is. Igen, ez Magyarország! És bizony Magyarország nem Budapestből áll.

Van akinél bizony nincs megoldás!

A példában is bemutatott ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line – vagyis „aszimmetrikus digitális előfizetői vonal”)  sávszélességet úgy kell értelmezni, hogy arányosan, százalékban számoljuk a szabad kapacitást. Tehát amikor a kliens (tanuló) adatot forgalmaz lefelé -tehát letölt-, és a sávszélességig elhasználja arra, hogy videón hallgassa a tanárt, a feltöltési sávszélessége is arányos százalékkal csökken. Tehát, hogy a videóját a tanár lássa, feleljen és kapcsolatba maradjon – és egyúttal másokat is lásson-, nagyon nagy terhelést jelent elsősorban az iskolai hálózatnak, az az alábbiak miatt:

Átlag 1,5Mbit/s fel és 1,5Mbit/s le a szükséges, egyetlen tanuló által lefoglalt sávszélesség Skype videóhívás esetén.

Most ezt a sávszélességet szorozzuk meg a családban található iskolaköteles gyerekek számával, ez lesz a feltöltési sávszélesség igény, amennyiben a tanulók számával megszorozzuk, megkapjuk a tanórára igényelt letöltési sávszéllességet, majd ezt szorozzuk össze az iskolában azonos időben zajló oktatások számával is, hogy az iskolai hálózatra eső terhelést is megkaphassuk. És még nincs vége! Egyes iskolákban több ezer tanuló is van, egy városban 20-nál is több iskola. Na és egy megyében?

Ezután joggal vakarhatjuk a fejünket, hogyha leállt az internet. Ha összeadtunk, szoroztunk, megkapjuk a hozzávetőleges értéket arra, hogy délelőtt 8:10 perc magasságában miért vált használhatatlanná a településen az internet, mert a tömeges “flood” miatt szinte DDOS támadást intéznek a magyar iskolák az internetszolgáltatók felé, és az iskola felé is. Már ha egyáltalán az iskolai infrastruktúra elvisel több száz, ezer videó-stream-et egyidőben!

A másik probléma az élettér. Ki menjen és ki maradjon?

Mára ugyan minden családban található egy PC. de az otthonunk nem az iskolapad. És a gyerek egyáltalán nem biztos, hogy tud majd egy olyan sarokba vonulni, ahol csend van körülötte, mert, hogy mások is élnek abban  házban: nagymama, testvér aki épp próbál csatlakozni az iskolához de az 5Mbit/s feltöltés mellett csak egyikük fog tudni folyamatos kapcsolatba lenni. Vagy egymást “ütik” le a kapcsolatról..

És már nem is említem azokat a családokat ahol sokkal több iskolaköteles gyerek van, és azt sem, ahol beteg családtag található.

És itt jön még egy nagy kérdés! Kié legyen a PC iskolaidőben? Már, ha a gyereknek egyáltalán jut. Ugyanis lehet, hogy a szülőknek lesz arra szükségük, és a gyereket fel kell állítani “óra alatt”, hogy a sürgős ügyeket elintézze a család. És ahol a családban van három gyerek de csak egy PC, akkor ott ki fogja kapni az igazolatlant, és ki fog “iskolába járni” digitálisan? Ugye, ugye? Vannak olyan technikai kérdések ,amelyeket nem szoftvereknek kell megoldanunk, hanem nekünk és a józan észnek!

A sávszélesség egy műszaki kérdés, de a valósidejű oktatás a legtöbb esetben és több órában kivitelezhetetlen!  Vagy évet ismétel a gyerek mert nincs elég PC a házban, vagy mert kevés a net!?

Vannak okos és racionális gondolkodásra képes tanárok. Őket kell követni!

Legyen a szemünk előtt az az alaptézis, hogy egy hibás elképzelés már eleve az, hogy napi 8-10 órában elvesszük mások életterét oktatás címén. Ez egy átgondolatlan kormánydöntés volt ebben a formában. Majd meséljenek erről annak is, akinek az éjszakai műszakot esélye sem lesz tényleg kipihenni, mert matekóra folyik a lakásban!

Arról már nem is beszélünk, hogy mi van azokkal akik HomeOffice-ban dolgoznának otthon! Kivitelezhetetlen. 

Vigyázat! Súlyos biztonsági kockázat!

És felmerül egy súlyos kérdés, mert az őrület eszetlenségbe megy át! Most aztán orrba-szájba töltenek mindent, és töltetnek majd a gyerekekkel? Ki által ellenőrzöttek a Discord és hasonló szedett-vedett szoftverek? Íg

A fertőzött rendszerek kiesnek!

y nem sokáig tart Magyarországból egy botnet-hálózatot kreálni az oroszoknak, kínaiaknak vagy akár az amerikai hackerknek…

Máris “hullanak” ki azok a kormányzati, iskolai csodahálózatok, akik a tudtukon kívül részesei valamilyen SPAM-BOT (kéretlen levelet terjesztő, magyarul feltört rendszereket használnak) hálózatnak. Jézusom! Hogy gondoltátok ti ezt?!

A megoldás pedig a szemük előtt van! Csak kicsit túl van lihegve a kérdés…

Mindig is voltak és lesznek is magántanulók. Nekik sem kellett semmilyen különleges környezet, számtalan szoftveres káosz ahhoz, hogy vizsgázzanak és továbblépjenek. Ezt a példát kellene követni és minden meg van oldva.

Fel kell osztani a napot pár órára, leadni az anyagot, és a gyerekek megoldják maguk. 1-1 tanulóval lehet személyesen foglalkozni, ha igényli a segítséget.

Bízom benne, hogy sikerült felnyitni a szemeket, mert számos szoftveres megoldást nyújthatnánk, a megoldást egy ilyen krízis helyzetben nem ez jelenti.  A tanárok  állítsanak össze tesztlapokat, amit a gyerek X napon belül töltsön ki online, és írjanak szöveges feladatokat, gondolatokat, fogalmazásokat. Teljesen felesleges belemenni egy átmeneti helyzetben egy túlbonyolított videoalapú oktatásba.

Ui.: lelki szememmel már látom előre, hogy a Kormány milliárdos beruházással talál magának “valakit”, aki majd feltalálja a spanyol viaszt és kifejleszti Magyarország “digitális jóléti oktatási szoftver platformot”, hogy a jövőben csak elő kelljen venni… Közben kaptuk a hírt, hogy ezt már kifejlesztették, csak láthatatlan kóddal van írva. Vajon melyik a jobb? A ~15MDF-os nem létező, vagy az ingyen létező?!

Apa! Kezdődik…

Besorolva mint , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

És van külön márkaoldalunk is a Facebook-on, hírekkel, értesítésekkel

Megnézem

Error: Please enter a valid email address

Error: Invalid email

Error: Please enter your first name

Error: Please enter your last name

Error: Please enter a username

Error: Please enter a password

Error: Please confirm your password

Error: Password and password confirmation do not match